onsdag den 16. maj 2012

Sommerfugle i hobetal

.. Okay måske ikke ligefrem i hobetal ;-) 






Jeg har nemlig allerede mistet interessen for at producere flere!

Idéen var at jeg ville lave en lidt anderledes buket ala denne til et par festlige lejligheder her i forsommeren. 


kilde: www.marthastewartweddings.com

Jeg har dog ikke kunnet finde nogle fine (og billige) satin sommerfugle herhjemme, som dem der er brugt i DIY'en. Jeg har været inde på floraltrims.com, som nævnes, men fragten var simpelthen for dyr. Det var ellers nogle rigtig smukke sommerfugle, de havde! 

Derfor fik jeg simpelthen den fikse idé, at så kunne jeg da bare lave sommerfuglene selv. Jeg fandt denne DIY, som jeg sådan set har fulgt (okay, har kun klippet 7 sommerfugle, men intentionen var der!)
Men altså helt ærligt,
 hvis jeg skal klippe nok sommerfugle til to store buketter, så bliver jeg da skør! 


Er der nogen af jer, der har en god idé til, hvad jeg kan gøre for at slippe lidt nemmere om det?



5 kommentarer:

  1. Du kan købe sådan et stansejern som kan klippe dem ud for dig måske : )
    De kunne ellers også blive en fin guirlande..bare de syv du allerede har...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var måske en idé ja! Det vil jeg da overveje :-)

      Slet
  2. Hold da op, hvor er de bare fine!
    Kunne man mon bruge glansbilleder?
    Jeg kunne godt bruge sådan en buket. Til et eller andet.
    Ved godt nok ikke hvad. Måske bare til at være smuk?
    Hvad har du i tankerne hvis du kommer i mål med dine?
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-) Nå ja, det kunne da egentlig godt være! Ellers må jeg nok ofre de penge, det koster i fragt, og bestille satinsommerfuglene fra floraltrims.com, for de er godt nok fine.
      Og man kan da sagtens bruge sådan en buket til bare at være smuk! ;-)
      Jeg havde tænkt, det skulle være en alternativ buket til mine bedsteforældres guldbryllup her til sommer. Med min beskedne SU bliver der ikke råd til en stor og fin gave, men jeg synes også en alm. buket er lidt for kedelig.
      Så måske denne kunne være et fint, lidt sjovere alternativ :-)

      Slet
  3. Hej. Jeg kan se du linker til mine sommerfugle og tak for det men det er nok rigtigt at man ikke skal lave til en hel buket af dem med mindre man har en stansejern (der kan købes i hobbybutiker men detsværre er lidt dyrt). Tilgengæld kan jeg foreslå følgende sommerfugle: glansbilleder som Maj siger (de har fine i Søsterne), sommerfugle af fjer (fås af og til i Netto) og så andre sommerfugle som kan købes f.eks. i Tiger eller i Panduro. Du kan blande det hele og måske også kombinerer med blomster.

    En anden mulighed var at lave kuglen med blomster og så bare sætte et par dansende sommerfugle henover blomsterne, det kunne godt blive fint.

    Held og lykke med projektet.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...